Rsap on Dual Sim Phones

Post here for unlisted phone models
EJSC

Rsap on Dual Sim Phones

Post by EJSC » Sun Oct 06, 2013 1:42 pm

After 2 years strugling to find a Dual Sim phone compatible with RSap, it seems there's no solution yet.
Also found that there's a lot of discussions here about the issue, spread in many posts.
So, took the liberty to open this thread so it's easier for everyone with the same problem to follow up on the issue until a solution comes to light.
At the moment, i am forced to change mobile phone so i need to go for a Rsap enabled (Samsung S III mini) and keep carring two mobiles :shock:

admin
Site Admin

Re: Rsap on Dual Sim Phones

Post by admin » Sat Oct 12, 2013 12:25 pm

It looks like the S4 Mini DuoS GT-I9192 supports rSAP with it's stock ROM.

I'll move this topic to "unlisted phones".

sybman

Post by sybman » Sat Dec 14, 2013 5:12 pm

LG P698 works fine
but the sound is very quiet :(
Last edited by sybman on Mon Mar 10, 2014 6:44 pm, edited 1 time in total.

Buitre

Post by Buitre » Thu Jan 16, 2014 1:15 am

Hello, I want to by a Samsung galaxy grand dúos, but i Havre a vw passat VIH bluethoot premium. Befo re i has a iPhone 3 gas with out app that works fine, but i don' t know ir grand work. Can you help me please? Otero opción for me it' s bq aquaris 5 HD, do you know if the app work fine in this? Thanks.

admin
Site Admin

Post by admin » Thu Jan 16, 2014 3:31 pm

My app most probably does not work on the Galaxy Grand Duos. I could not find out anything about the Aquaris 5 HD.

But if your car worked with an iPhone without jailbreak and rSAP app, it will also work with any Android phone without an app.

Buitre

Post by Buitre » Fri Jan 17, 2014 1:54 am

My cae world with iPhone 3GS with jailbreak and your app. I found a subsiste where says that bq aquaris 5 works well, si out the link:
http://foro.bqreaders.com/comunidad/dis ... ris-4-5/p1

http://www.mibqyyo.com/comunidad/discus ... uaris-4/p1

http://foro.bqreaders.com/comunidad/dis ... uetooth/p2
In this part:
Os cuento mis pruebas con rSAP:

Antes de instalar rSAP he leído que es conveniente hacer copia de seguridad, para lo cual he instalado el Mobileuncle MTK, siguiendo las intrucciones de este foro, y he hecho lo de copiar el recovery.img y ya arrancando en modo CWM Recovery, el backup de todo el sistema.

A continuación instalo y arranco el rSAP (Trial) V2.4   y nada mas arrancar me llevo el primer susto:

"SIM STATE
System library file not found. Is this a compatible phone?"

Bueno, a pesar de ese mensaje lo he probado y el caso es que me ha ido bien; he emparejado el BQ con el bluetooth VW Premium del Golf, he pasado la agenda de teléfonos (eso antes era imposible) y he probado a hacer una llamada y que me llamen. Todo bien, en principio. El tema ahora es el poco tiempo que deja la versión trial para probar, solo 10 minutos. Pasados esos 10 minutos, el bluetooth deja de responder y no puedes ni conectarlo. Antes de instalar el rSAP también conseguía emparejarlo y hacer alguna llamada, hasta que el enlace de los dos dispositivos se venía abajo. ¿La versión que no es Trial me aguantará la conexión todo lo que dura un viaje?

Y cuando apago el coche y me voy, la desconexión del bluetooth en el BQ sigue haciendo lo mismo que antes de instalar el programa rSAP. Me deja pillado el remoteo de la SIM. Para recuperar el funcionamiento normal del móvil, tengo que reiniciar, o poner el modo avión y quitarlo, para meter de nuevo el PIN... cosa que no debería de ocurrir; la vuelta de la conexión con el bluetooth debería ser automática (sin intervención humana) ¿no?

Pues nada, seguiré probando cosas, despacito y ...

Translate: I can' t put the translate in the iPad. Sorry.

Could you tell me if the app runs intuís phone?

http://www.bqreaders.com/productos/aquaris-5.html

Thanks a lot

admin
Site Admin

Post by admin » Sat Jan 18, 2014 12:57 pm

As far as I could find out in your links this phone has a MediaTek SOC. My app does definitely not work on phones with this chip! If it seems to work after installing my app I don't know why.

Maybe there is already rSAP built in. But as far as I know the MediaTek rSAP does not work very well.

ccatorze

Post by ccatorze » Wed Jan 29, 2014 9:13 pm

And what about the Wiko phones?

http://fr.wikomobile.com/p-Wiko-Smartphones

Are they compatible?

Thanks

admin
Site Admin

Post by admin » Thu Jan 30, 2014 8:35 am

I don't know. Try to find out if they have a Qualcomm SoC, then it may work. You'll have to test. But the phones look more like Mediatek ;)

ccatorze

Post by ccatorze » Thu Jan 30, 2014 6:47 pm

How can I find that????

Post Reply

Return to “Unlisted Phones”